DDGF

Jest to stosunkowo nieduży dodatek do Czasu Waśni przeznaczony dla osób, które chciałyby przeżyć morską przygodę, pograć wikingiem albo w klimatach Piratów Mrocznych Wód lub podobnych. W odróżnieniu od moich innych płodów ten jest stosunkowo niewielki (tylko jakieś 70 stron wordowskich) i w zasadzie to nihil novi.

Czas Statków składa się głównie z syntezy zasad, które wcześniej już umieściłem w Wojnie Totalnej i Czasie Królów złożonych jedną całość, tak, żeby było wygodniej. Z Wojny Totalnej pochodzą więc zasady bitew morskich, używania okrętów bojowych i ich uzbrojenia oraz inne takie. Z Czasu Królów, który traktuje o zarządzaniu poddanymi i zasadniczo makroekonomii: zasady tejże.

Do tego dorzuciłem jeszcze kilka reguł dbania o załogę, parę nowych potworów spotykanych na morzach, tabelę spotkań losowych etc.

Teoretycznie powinno to umożliwić grę na podobny sposób, jak np. w Sid Maier’s Pirates, tylko że bez komputera.

Czas_statków – download